Miguel Angel ( Chino ) Burga - Gitarer
Carlos Vidal - Bass
Sandra Dee - Keyboards
Matthias Schäuble – Vokal og tekster
Muriel Stadelmann - Vokal
Enrique de Vinatea - Trommer

Stemning i studioet er hektisk og oppstemt og her er innlevelsen av ypperste merket. Skiva er bandets oppfølger til den gode debuten, og musikerne kommer fra band som La Ira De Dios og Dragonwyck. Obskuria har base i Tyskland men medlemmene er fra Peru, USA og Tyskland, og kan betraktes som er supergruppe. En supergruppe som i 2008 slapp den flotte debuten ” The Discovery Of Obskuria” som var mindre sangorienterte enn denne oppfølgeren. Her er det følgelig strammet opp litt, og et snev av struktur har slett ikke skadet det til tide temmelig unike soundet som Obskuria tryller frem. Tvert om så er musikken mer fokusert og bedre nå, og spontanitet, kreativitet og driv er fortsatt høyt aktede verdier hos disse musikerne. Verdier som de til fulle etterlever når de med et voldsomt fett samspill og en musikk med et enormt sug og sult utmeisler skiva ” Burning Sea Of Green”. De fleste låtene klokker inn på 4 – 5 minutter, og Slayer cover ” Black Magic” er en virkelig artig sak. En tolkning som nok få en og annen Slayer entusiast til å heve både ett og to øyebryn for å underdrive kraftige! En Slayerlåt som transformeres til en knallbra 60 talls garasjeversjon vil jo lett avstedkomme sådanne! Også tittellåten ” Burning Sea Of Green” skiller seg ut blant annet på lengden som er anselige tretten minutter. På like lang til som en virkelig god skøyteløper bruker på en 10000 meter klarer Obskuria på en virkelig god måte å fremtrylle en psykedelisk rifforgie. Som i sum gir en musikkorgie som har dette avslappede og hjertegode over seg, og som føder en musikk som definitivt har sine røtter i flower power orienteringen. For vi kan ikke underslå at denne skiva tar oss tilbake til 60 og 70 tallet med denne periodens syredryppende sound. Fuzzgitar lukta er metaforisk selvsagt høyst tilstedeværende, og Hammond orgel og diverse psykedelisk effekter er bandet temmelig rause med. ”Burning Sea Of Green” er ei skive fylt med entusiasme, fete stemninger og en nesten euforisk spilleglede i en setting av rå energisk entusiastisk rock'n'roll. 8/24/2013