3. Broken (are little Victories by the Ship of Life) 4’40”
4. It’s snowing like it’s the End of the World 11’50”
5. Amnesia (2013) 15’01”

Marko – Fiolin
Asya - Bass
Igor – Gitarer, Natasha – Trommer

I 2006 oppdaget så Sidorenko postrockenen, og ikke minst Godspeed Your Emperor ble en stor inspirasjonskilde. Første skive var et enmannsprosjekt av Sidorenko og kom i 2008 og het «The Diary Of The Missed One». Skiva fikk ikke verdens musikkpresse til å gå av hengslene i yr glede, men høstet så definitivt en del anerkjennende nikk fra de få som faktisk oppdaget verket! Med tiden så fant Sidorenko ut at det å spille sammen med flere musikere kunne være smart for å få til et enda bedre produkt, og det er nå en gang hyggelig å musisere i lag! Derved var det bare tiden og veien før eksakt 50 minutter lange «Little Victories» var tilvirket. Skiva er spilt inn i Lipky Zvukozapys studio rundt mars/april 2013 og utkommer på den lille, smått mytiske og legendariske kultlabelen Mals fra Moskva. Musikalsk er det til tider komplekse saker og lydbilde er sterkt preget av flerlags instrumentering som tidvis kan skremme fanden på flatmark om en hører virkelig nøye etter. Fiolinene synes å være allestedsnærværende og er ikke minst viktig i den uhyggen som virker å bevist å pensles ut. Gitarene til Siderenko virvler ofte rundt i strie strømmer, men han tilsetter heldigvis ebbe og flo slik at lydbildet får puste i form av for eksempel smånervøs gitarklimpring. Vektingen mellom de lyse og lekre og/eller småsprø detaljer fra gitarene sklir ofte over i mer nedstemte og tunglynte tablåer av det mer omfattende format. Krobak finner ikke opp kruttet på nytt da det ikke er så enkelt lengre, men gjøre n bra jobb for det! Hadde derimot Krobak vært signert til en større label enn Mals så hadde nok dette verket fått mye mer oppmerksomhet. Uansett så nedkommer Krobak med et episk instrumentalt verk innen mathrock/postrock som det står respekt av. De av post-/mathrock samfunnet som liker vel gjennomtenkte, detaljrike, ofte suggererende og tekniske skarpskårne lydvegger bør så absolutt sjekke ut denne skiva. 4/21/2014