Karol Wróblewski – Vokal
Mirek Gil – Gitarer
Konrad Wantrych – Keyboards og vokal
Przemas Zawadzki – Bass
Vlodi Tafel – Trommer
Satomi – Fiolin

Klassisk historieoppbygning altså med nok av dramaturgi som det er greit å tonsette. Alle minner er fortsatt levende i en kontekst hvor den ene vennen har mistet hjemmet sitt, og «storyen» omhandler hvor mye «sol» en mann kan bidra med i en annens liv uavhengig av trøbbel i livet generelt sett. Produksjonen er som en kan forvente av en utgivelse fra labelen Metal Mind, bunnsolid og meget god. Materialet er velskrevet og velsoignert for å være litt svulstig, men tidvis litt vel soft men absolutt fylt med varierte og fine atmosfæriske landskap. Det er noen fantastisk varme og deilige stemninger som polakkene rader opp, og Arrangementene er jevnt over vellykkede og mer enn vellykket er Gil sine gitarlinjer på låter som for eksempel «Please Go Home». Polakkene kommer opp med noen vidunderlig stemningstablåer av den varme atmosfæriske og lett melankolske typen. Vokalen til Karol Wróblewski er utrolig behagelig og en viktig bidragsyter til stemningene, og nydelig gitar i front bakket opp av sneise orgel og ikke minst mellotron men også andre «keys» i bakgrunnen oppsummerer noe av det Believe leverer. Den tidligere nevnte låten Please Go Home» er for øvrig en hyllest til og et minne om nylig avdøde Robert Roszak som er en polsk journalist og som var en venn av musikerne i Believe. En god «venn» er faktisk låten «Heartless Land» blitt for oss i all sin prakt etter utallige spillinger. Låten starter opp med nydelige og varierte keyboards for så å komme opp med supre harmoniske partier hvor gitar og vokal kappes om å overgå hverandre i å gi oss gåsehud. Superlåt. Den låten hvor hele instrumentparken får anledning til å skinne og boltre seg er «Words». Bassoloen er forvrengt og knalltøff, Hammondorgel er kommer opp med mye bra og trommemønstrene til trommeslager Vlodi Tafel er høyinteressante og gitarsoloene ditto. Varm, velspilt, vakker, variert og melodiøs skive dette her. 4/22/2014