Nikita Shipovskoi (aka Ship) – Trommer
Gjestemusikere
Sergey (aka Bookvarique) - Djembe
Yaroslaw Kaminskiy - Didgeridoo
Alex Savage (aka Abu) – Fløyte
Alexander - Cello

Målet for ukrainerne er å komponere musikk som er høyst ukonvensjonell og i tillegg utvide lytternes musikalske persepsjon. Det høres i sannhet ut som edle og fornuftige mål. Som en bonus følger det med at Etheral Riffian gir ut ei 48 siders bok i A4 formatet som er en integrert del av musikken. Planen er at bok og musikk konseptet er noe som vil gjenta seg på alle fremtidige skiver. Den kunstneriske buen er som alle vil skjønne spent ganske så kraftig! Musikken er psykedelisk stonerdoom som er melodisk, kraftfull og kompleks. Vokalt er det meditativt, mens riffene er gigantiske. Vi kan berette om at Etheral Riffian faktisk klarer det kunststykket å ta et skritt til siden å lyde noe forskjellig fra sine kolleger. Bandet lykkes til dels også med å holde vår interesse opp over tid, og det er det definitivt ikke alle doomband som klarer. Årsaken er så enkel som at kvartetten ofte har et voldsomt sug i musikken og soundet griper lytteren og gjør noe med sansene hans/hennes! Pirringen kan kom fra at musikken både er hard men også ytterst atmosfærisk og organisk. Bruken av etniske instrumentering som djembe og dideridoo og klassiske instrumenter som cello og og fløyte tilfører merverdi til den soniske paletten. Skiva har bare fire låter, men de er til gjengjeld rimelig lange med varighet opp til tolv minutter. Her får bandet anledning til å boltre seg og sysle rundt med sine lydlandskaper til glede for noen og sikkert til ergrelse for andre. Vi finner dette verket til å være ambisiøst men jevnt over vellykket i så måte. I tillegg er det er ro og selvsikkerhet som tiltaler oss og innen psykedelisk stonerdoom er» Aeonian» blant det mer spennende og interessant vi har hørt på en stund. 4/24/2014