Flavio Loverso – Cello
Elena Buchbinder –Fiolin
Pablo Montoya – Tenor og baryton saksofon
Pable Berensein – Alt og tenor saksofon
Maria Zanzi – Obo
Mariano Ganba – Tverrfløyte, alt-, tenor- og barytonsaksofon på spor 2, 9 og 11

En ofte forfriskende musikk fra Factor Burzaco på denne debuten, som vi aldri kan si å ha hørt noe som ligner særlig på. Kravet til egenart er definitivt ivaretatt, og så lenge det lyder såpass bra, og spillinga helt klart er utsøkt er vi jo et godt stykke på vei til et flott stykke musikk. Bandet er mye tuftet på komponisten Abel Gilbert, og hans vilje til nybrottsarbeid musikalsk sett. Han er født i 1960, og ble tidlig inspirert av Beatles. Med tiden ble Gentle Giant, Henry Cow, Egeberto Gismonti, Gaetano Veloso og Henry Cow oppdaget. Med studier av Debussy, Ligheti, Morton Feldman og Ligheti bestemte Mr. Gilbert seg for å lage sitt eget musikalske univers. Dermed ble Factor Burzaco med tiden født. På åpneren, "α" (Alpha får vi en mistanke om hva vi har i vente! Caolina Restuccia synger svært fengslende på spansk, og snart slutter alle seg til, og det er en vannvittig flott dissonans mellom sang og musikk. Supert, og komplettert med flere halsbrekkende endringer i tempo og stemninger er dette en virkelig perle."Mesianik begynner mer rocka med bass i front, og en fabelaktig forvrengt gitar, for så å slippe til trommer og vokal som har et annet tempo, og selvsagt når blåseren kommer inn så kjører de sitt eget løp, som altså likevel henger elegant sammen med resten. Det hele avsluttes hektisk, kontrollert kakofonisk og dramatisk. Er du ikke fanget nå så er det heller tvilsomt om du blir det. Factor Burzaco lager ikke musikk for massene, men vi som liker utfordringer vi elsker deres univers, og alle som vil ha eventyrlig progressiv musikk i ordets rette forsatnd, bør benytte sjansen her. 8/15/2012