- Vinnie Colaiuta (Herbie Hancock, Jeff Beck, Sting) / Trommer Gjesteartister
- Gary Husband (John McLaughlin, Allan Holdsworth) / Synth på spor 1
- Michael Landau (James Taylor, Renegade Creation) / Gitarsolo på spor 7
- Mang Ayi / Vokal spor 5
- Kang Pupung / Tarawangsa / Sundanese fiolin på spor5
- Kangiya / Kacapi / Sundanese harpe på spor 5

Budjana er gitarist og komponist som på slutten av nittitallet forlot bandet Gigi og gikk solo. Så langt har det blitt tre skiver og «Surya Tenggara» er nummer fire og igjen er det jazzrock på agendaen. En agenda som varer nær innpå timen, og hvor Budjana har støtte av mange særs dyktige musikere. Musikere som klarer å både ha fin samhandling og å duellere slik at musikken ytterlig foredles og blir spennende. Hør bare på «Duaji & Guruji» som har en forbilledlig dialog mellom instrumentene, og hvor gitar og keyboards faktisk deler melodilinjene. Sist vi hørte slikt er så vidt vi kan minnes hos Gentle Giant! Også på «Lamboya» får vi et visst blackflash i det den fine låten bringer frem minner om gamle storheter som Return To Forever og Weather Report. «Kalingga» er det episke alibi om slikt trengs, og en låt hvor gjestemusikerne virkelig skinner. Låten har gigantiske etniske vibber hvor tankene går til den arabiske del av verden, og en smart bruk av instrumentering fra Midtøsten er hva som frembringer dette. Smart er også at den etniske tematikken kommer og går og at det sikt skapes en fin dynamikk. Låten begynner rimelig neddempet før den trommer, gitarer og bass «kicker» inn og gir en fyldigere og rett så potent tekstur. I dypet av lydbildet vil man kunne høre en vokalaktig stemme som er svært triggende og mystisk. Låten har også noe organisk og spontant over seg, og sannsynligvis kommer dette fra at det hele er totalt improvisert. «Superlåt! Mer soft uten noen gang å bli «pusete» er den sakteflytende fine låten «Capistrano Road». Sist ut, og som er verdig avslutning på et fint album kommer «Dalem Waturenggong». En låt hvor gitarene alternerer mellom varierte stemninger og strukturer. «Surya Namaskar» betyr forøvrig en hyllest til solen. Vi sender en solvarm hilsen i retur til Dewa Budjana og co. Som her har levert et verk innen jazzrock som er fylt med kvalitet og som er meget vellykket. En vellykkethet som kanskje kan komme fra at alle låtene er innspilt på første «take». Slikt åpner opp for feil og mangler, men også en ekthet som forhindrer et verk som blir overpolert. Overpolerte verk skaper aldri stor stemning hos oss, men «Surya Namaskar» er stemningsskapende! 12/12/2014