Wherever You Are 3,48
The Keeper 5,12
Organized Insanity 5,31

Sepp Osley – Gitarer og vokal
bassist Sohl Osley – Bass
Ben Riley – Trommer
Blurred Visions har svært lite til felles med Heepgutta i det musikalske uttrykket, da det heller er et annet veteranband som er blant inspirasjonskildene. Pink Floyd, og da deres psykedeliske ungdomstid. Londontrioen tilsetter noen kraftige doser popsensibilitet i form av Britpop og noen Beatleske vokalharmonier. Postrock av atmosfærisk støpning er også å finne, og så skal Blurred Vison forsøke å få det til å fungere og å lyde bra. Terry Brown er hanket inn for å ta seg av produksjonen, og han gjør en meget god jobb. Rent kompositorisk er det ikke gjort noen god jobb. Det er om ikke anoreksisbefengt, så ikke mye kjøtt på benet for å holde oss til den metaforen. De gode ideene kommer ikke på løpende bånd, og melodisentret musikk som ofte trør der de klisne balladene bor er det rikelig av. De mest interessante låtene er «The Keeper» og «Organized Insanity», og det sier alt egentlig. «No More War» byr på ok banjospill, og når det er noe av det mer spennende på denne skiva da er det følgelig ikke et verk som våger mye. Håndverket er bra men manko på særpreg, vilje til å tørre ta sjanser og være mye mer fandenivoldsk mangler. Tematikken er går på krig og kjærlighet, politikk og religion uten at det i seg selv hjelper på nokså tannløs og intetsigende musikk. Likevel er det noe eplekjekt over bandet som heller ikke trekker opp. En låt eller til nød to går for så vidt greit, men så tar kjedsommelighetens ubarmhjertige stålklør over. De tar fatt i musikken og kaster den ut av vinduet hvor den i mangel av essens oppløser seg og forsvinner ubemerket bort. 9/17/2015