- Jakob Mygind / Saksofoner
- Thomas Thor Videro Ulstrup / Synther
- Frank Carvalho / Gitarer og synther
- Klaus Thrane / Trommer
- Louise Nipper / Vokal
- Jan Fischer / Vokal

Alle låtene er til dels svært omarrangert, spilt inn på nytt, remikset og remastret. Det har medført at det en friskhet i låtmateriale som så absolutt har nyhetens interesse. Noen nyhet er så definitivt ikke Taylor`s Universe da bandet første gang dukket oppå på det musikalske firmamentet for så lenge siden som i 1994. Alle låtene på «Across The Universe» er altså rimelig omarbeidet slik at de på mange måter viser hva Taylor`s Universe står for pr. 2016. Skiva er egentlig en utrolig fin mulighet til å bli kjent med Taylor sin ofte originale og særpregede musikk. Det er en del artister som blir omtalt som en sjanger i seg selv uten at det nødvendigvis er helt korrekt. Musikken til Taylor`s Univers er i min verden så definitivt en sjanger i seg selv! Taylor er virkelig en som går sine egne veier, han har sitt eget plateselskap og han spiller ikke konserter! Han satser på CD formatet i en tid dominert av Spotify og liknende, og musikken til Taylor`s Univers er en RIO/avant jazzrock i en tid hvor jazzrock er veldig lite in! Han bruker en innspillingsteknikk populært kalt lagkaketeknikk som innebærer at han spiller inn ett og ett instrument av gangen. Musikerne som er med på skivene til Taylor er alltid håndplukket til å få det beste ut av låtmaterialet. Rimelig ofte så møter han de ikke en gang når de leverer sine musikalske bidrag! Det sistnevnte kan tolkes som Taylor er en einstøing, men det er ikke tilfelle! Han er tvert om er særdeles trivelig danske med engelske aner. Låtmateriale fra skiva dekker ikke bandet sine tre siste skiver, men derimot de tre før det som kom ut mellom 2009 og 2012. Taylor sine medmusikanter på skiva er med ett unntak de samme som var med på de opprinnelige låtene. Gitarist og synthspiller Frank Cavalho er en nykommer i Taylor`s Universe konteksten. Han kommer fra det sikkert for mange ukjente men flotte danske symfoprogbandet Etcetera. Synthbruken på «Run Like Horses» er utsøkt og en strålende opptakt før saksofonene overtar showet. På «Fame» går sythene nærmest berserk i en deilig musikalsk galskap. Låten gir oss gitaren til John Sund i venstre kanal mens tidligere omtalte Frank Cavalho sitt gitarspill er i høyre kanal! Stilig! Stilig er så definitivt maestro Taylor sin orgelspill på «Firestone», og John Sund viser her hvilken eminent gitarist han er med sin gitarsolo. Produksjonsmessig er skiva ren, klar og stilsikker og med en moderne touch. Musikerne er uten unntak fra øverste hylle, tidvis lekne men absolutt konsentrerte, erfarne men likevel friske og på alerten. «Across The Universe» er ei skive med en kvalitetsfylt, velspilt og spennende miks av jazz, prog, rock, frisk eksperimentering og diverse annet musikalsk snop. 1/28/2016