- Andreas Hack / Keyboards, gitarer og theremin
- Nerissa Schwarz /E-harp og mellotron
- Wolfgang Ostermann / Trommer
- Melanie Mau / Vokal
- Martin Schnella / Gitarer
- Rainer Wolf / Bass

Sekstetten fortsetter med en atmosfærisk og filmatisk musikk som som de hele tiden søker å videreutvikle.  Nytt av året er en nokså uvanlig instrumentering i form av for eksempel e-harps, fioliner, theremin, klarinett og diverse middelalder instrumenter.  Det fører automatisk til at det sonisk sett er flere muligheter til å pensle ut spennende lydlandskaper. En del av låtene er rimelige lange, og Frequency Drift har igjen tatt ytterlige et skritt i sin fine musikalske progresjon. Skiva er nummer syv i løpet av bandet sin tiårige karriere, og det forteller i klartekst om et band som er produktive. Nå skal jo gjerne kvantitet korrelere med kvalitet, og der er den tyske sekstetten dyktige. Alle albumene de har gitt ut har hatt høy kvalitet, og de har alltid sørget for å være et sultent band i stadig utvikling og med stor vilje til å utforske ny musikalsk mark. Tradisjonen tro så er det igjen utskiftninger hva gjelder musikerne, og denne gang er Melanie Mau ny vokalist og Rainer Wolf er ny bassist mens Martin Schnella tar seg av gitar departementet på en utsøkt måte sammen med sjefen skjøl, Christian Hack. En Hack som også står for theremin, keyboards og ikke minst låttilvirkningen. En tilvirkning hvor for eksempel bandet denne gang utforsker og inkorporerer postmetall i uttrykket sitt! Denne spennende vinklingen kan blant annet høres på den fabelaktig bra låten «Last Photo». En låt som er så mangesidig, stemningsmettet og frodig at den utmerket godt kan bli min favorittlåt for hele 2016! «Last Photo» avløses perfekt av «Hidden» som også er en knallbra låt før skiva tones perfekt ut med den kreative, lekre og kontrastfylte låten «Asleep». Lyrikken på «Last» er den universale og tidløse funderingen over liv og død og meningen med livet osv. Meningen med skiva har garantert vært å lage innovativ musikk som har særpreg og som skiller seg ut i mengden. Det har Frequency Drift i mine ører klart meget, meget  bra, og er bare noen små detaljer fra å treffe 100% med «Last».

2/19/2016