Tore Christer Storlid – Vokal
Pål Svindland – Saksofon
Silje Orhaug Axelsen – Bakgrunnsvokal
Juni Kongstein - Bakgrunnsvokal
Mariannne Teigen - Bakgrunnsvokal
Susann Haugen Stenbrenden - Bakgrunnsvokal

Det er ikke korrekt. Progatom spiller melodisk og symfonisk prog, men er ikke så opptatt av sjanger. Fokuset er på å lage en musikk full av kontraster, lekre og fine melodiske partier, kompleksitet men også tilgjengelighet. Bandet består av rimelig erfarne musikere, og herunder Mattis Sørum som i form av sitt musikkprosjekt Pictorial Wand slapp to bra progskiver for noen år siden. Hovedideen til tematikk og konseptet er det Åsmund Mjelva som har stått for. Selve tekstene er det Gun Norstrøm som har pennet, mens Åsmund Mjelva, Arild Sveum og Mattis Sørum har stått for komposisjonene. «Sagittarus A» som forøvrig er det sorte hull i melkeveien som holder galaksen vår sammen, omhandler livet fra det minste atom til det største i verdensrommet. Mye å hente fra her altså! Gledelig nok så har ikke bandet hentet engelsk språklig vokal i det det synges på norsk. Det er hele sytten låter og ingen som er spesielt lange, og herunder er det syv som er instrumentale. Det gir duoen Sørum og Sveum rikelig anledning til å utfolde seg og vise at de behersker sine foretrukne instrumenter. Skiva åpner rimelig svalt, snilt og melodiøst med nydelig keyboards, og litt folktouch i de to første låtene. Utover så blir det mer fyr på kjelen og uten at det blir rått og uhemmet så blir det mer spennende. De progga låtene «Forventning» og «Min Egen Demon» er bra låter og nokså ambiente lydlandskaper er ok. Jeg sitter ikke igjen med lite kledelig hakeslepp av stum beundring av dette verket, men honorer så absolutt ærlig og flittig musikalsk håndverk. I sum ei ok progskive som ligger bra i øret uten at den noen gang transformeres til et fyrverkeri av ei skive. 3/4/2016