- Isaac Watts / Trommer og vokal
- Aaron Munoz / Bass
- Allie Taylor / Vokal
- Lisa Vitale / Vokal
- Colin Kupka / Tenor saksofon
- Cody Farwell / Bass

Den kanskje tørste trioen fra Los Angle spiller en eklektisk, melodiøs, retrostenket og kompleks prog. Bandet kombinerer metall, pop, jazz og rock og det hele tilsettes en dose med Canterburyprog krydder. King Crimson, Yes, Pink Floyd, Genesis, Porcupine Tree, Led Zeppelin, BTBAM og Gentle Giant er bandet sine største inspirasjonskilder. Viktigere er det at musikken på tross av stor kompleksitet faktisk også klinger bra og sitter godt i øret. «BYOB» er trioens andre skive, og den første, «A Is For Ampledeed» kom i 2013 og var en meget bra debut som virkelig satte amerikanerne på progkartet. Den nye skiva viser et band som har modnet ytterlige, og som følgelig har utviklet seg. På «Garden Gnomes» starter det med klare Genesis vibber før det blir nydelig melodisk keyboard ikke ulikt hva Cirrus Bay kunne kommet opp med. Bandet viser sin kreativitet og potensial på den vakre og smektende låten «The Space Between Your Face». En låt som viser at det er stor sangkapasitet i ensemblet Ampledeed. «The Greatest Gatsby» er en meget bra instrumental låt som er Canterburystenket og kompleks med likevel tilgjengelig. Låten byr på et fabelaktig samspill, og en instrumental skikkelig som en kan bli glad av! Glad blir jeg også av de mange flott arrangementene, velklingende og kompleks vokal som nok er inspirert av Gentle Giant. Kreative og ofte uventede låtstrukturer gjør også at dette høres bra ut. Musikken lyder ofte frisk og spennende på en måte som gjør at en har lyst til å lytte ofte til denne skiva. Selv om retrofanen ofte vaier friskt så gjør Ampledeed det på sine premisser slik at de har et egenartet sound og en modernitet i uttrykket. Kort sagt så er dette ei meget bra skive med nerve, nok særpreg, eleganse og teft for det melodiøse. 3/21/2016