- Colin Tench/ Gitarer
- Karsten Stiers / Vokal
- Jürg Eschrig / Mandolin og bakgrunnsvokal
- Daniel Neustad /Båndless bass
- Chris Thomas / Akustiske gitarer
- Markus Bergen / Keyboards

I dag er han multiinstrumentalist og behersker de fleste instrumenter. For 20 år siden fyrte han opp musikkprosjektet Karibow som nå er aktuell med den doble skiva «Holophinium». Før det var han en svært ettertraktet studiomusiker, og med i utallige band som Ast Turion, Counterparts, Chonook, Maquis, MC West And The Candadian Swell Guys osv. Som soloartist under Karibowparaplyen og annet har Rüsing nedkommet med 17 album. Nå er altså tiden inne for nytt album, og hvorfor ikke da lage en dobbel skive? Åtte musikere er hanket inn og herunder Saga sin ex. vokalist Michael Sadler, og Sean Timms (Unitopia) på tangentinstrumenter. “Holophinium” byr på 97 minutter med neoprog av det solide slaget, som jeg aldri kan si blir banebrytende. Akkurat det er det jo ikke så mange artister å få til i dag. Fra forrige skive som var lovlig stenket med AOR artefakter, er det mye mer prog på årets utgivelse. Rett nok er det neoprog, og artister som Marillion, IQ og Pendragon er klare inspirasjonskilder. Likevel så skiller Karibow se noe ut I mengden og klarer å levere et sound som er basert på flerlagsprinsippet hvor tangentinstrumentene er sentrale elementer. Låter som ikke minst «E.G.O», den vakre «River», «Quantum Leap» og «Victim Of Light» er vel verdt å lytte til. Vokalt gjør gjestevokalistene det bra, og sjefen sjøl Oliver Rüsing har en forbausende god stemme. Skiva er som nevnt todelt, og del to er et 36 minutter langt opus hvor Rüsing slipper seg virkelig løs kompositorisk. Musikerne har tidvis et nydelig samspill, og skiva står seg på at ebbe og flo faktoren benyttes for å tilføre dynamikk. Det er først og fremst komposisjonene som hever «Holophinium» opp fra den jevne hop av tilsvarende prog. Her er lite overlatt til tilfeldighetene, ingen fyllekalk, alt er gjennomtenkt, finpusset og ikke minst er det framført av et knippe førsteklasses musikere. Sammenlignet med mye av den velmenende, men ofte kjedelige neoproggen som lages både før og nå er dette en plate som har mye kvalitet. Dette er absolutt ei av de bedre neoprogskivene jeg har hørt på ei stund. 5/23/2016