- Yenz Strurz / Vokal og bass
- Frank Köhler / Keyboards
- Tom Ronney / Trommer
- Nils Conrad / Gitarer
- Markus Reuter / Gitarer
- Dominic Groeger / Gitarer

Den skiva viste for øvrig et band som virkelig var i ferd med å få ut potensialet sitt og komme opp med hva som var delvis et eget sound. På den annen side tok det lang tid for Berlinkvartetten å komme ut av startblokkene da de første skivene tilbake i forrige årtusen var til dels traurige greier. Det er som alltid hyggelig med band som jeg nærmest avskriver og som høres ut som er musikals parentes i beste fall, og så motbeviser de det! Nå er ikke musikken til Crystal Palace dryppende original og himmelstormende stor og fantastisk, men det er som oftest svært hørbart og ofte verdt å låne ørene til. Der forrige skiva var gledelig overraskende mørk og progmetall drenert og intens. Nå er det litt mindre hardhet, men desto mer melodiske arrangementer. Crystal Palace kommer opp med enda mer raffinert musikk godt understøttet av en lekker produksjon fra Yogi Lang fra RPWL. Tyskerne musikalske utvikling gjør at de denne gangen henter inspirasjon fra så forskjellig band som Galahad, Porcupine Tree, IQ og Dream Theater. Skiva begynner med mørke og skummle lydlandskaper på den fine låten «Dawn» før «Confess Your Crime» overtar showet. Det er den lengste låten på skiva med sine velvoksne 8,26 minutter. Det er en klassisk hard proglåt hvor den nye trommeslageren i bandet, Tom Rooney viser seg å passe ypperlig når lydbildet blir hardere. Låten åpner også opp for mye lekkert fra gitarene og keyboardene. Det er mye catchy vokal på «Eternal Sleep», men låten er for typisk neoprog, men reddes noe av tidvis rasende gitarer. Rasende er på ingen måte teksten på «Any Color You Need», men heller litt trist, men utvilsomt reflektert! Lyrikken går på avskjeden i gruppa fra den tidligere trommeslageren Frank Brennekam. Litt i søteste laget fremstår imidlertid «Sky Without Stars» som, og låten er en erketypisk småkjedelig neoproglåt med fokus på flerlags keyboards og vokal. Bedre er straks den flotte proglåten, «The Day That Doesn`t End» hvor gitarsoloene sitter som et skudd understøttet av sneisen bass og keyboards. Crystal Palace har levert ei gjennomført bra skive, som ikke har noen virkelig svake låter. Noen av låtene har partier og stemninger og vibber som ikke appellerer nok til meg. Likevel det er presisjon, smartness, klarhet, luft og melodi i det meste av musikken slik at dette er ei skive som jeg gjerne kan ta frem av og til å lytte til. Kunne bare tyskerne kvitte seg med de mest åpenbare og traurige neoprog artefaktene så hadde skiva vært et hakk eller to bedre! 8/4/2016