- Sebastian Vergara / Vokal
- Rodrigo Sepulveda / Gitarer
- German Vergara / Gitarer
- Juan Pablo Gaete / Keyboards
- Daniel Baird-Kerr / Bass
- Felipe Candia / Trommer

Det unngår Santiagokvartetten fordi skivene byr på variert, spenstig og vel gjennomtenkt konseptuell musikk. Konseptet på skivene går på at jorden går til grunne (hørt det før?) og de overlevende flykter ut i verdensrommet hvor de etablerer seg. Sebastián Vergara i Aisles sier at gitarsoloen på «Upside Down» er den mest originale og kreative de noen gang har laget! Aisles regnes av mange som et av de ledende progbandene i Sør Amerika, og kanskje er de nå ute med sitt Magnum opus? Årsaken er at musikken rett og slett er uhyre spennende, velspilt, variert og med et sug og kraft som lett fanger lytteren. I sin tid var Aisles påvirket av den britiske «progskolen», og band som Pink Floyd, Marillion, Genesis, og Yes. Med årene så har de modnet og utviklet sitt egne musikalske brygg, og nå er det andre band som lar seg inspirer av Aisles. Låten «Upside Down» handler lyrisk sett om anger, men samtidig er det også om håp, lykke og frihet. «Upside Down» er en låt som har mange av kjennetegnene til Aisles, men likevel så lever den sitt egen liv uten på noen måte å bli resirkulering av eldre Aisles musikk. Låten byr på klangfulle landskaper i en ofte melankolsk setting, med den gode melodien i sentrum og en sykt bra gitarsolo. Det meste av musikken på «Hawaii» tiltaler meg, og kan kanskje også tidvis slå pusten ut av den mest bornerte musikkelsker? Skiva er tilgjengelig og iørefallende, men på ingen måte noen lettvekter. En fin stilistisk variasjon styrker helheten, og lekkert musikalsk krydder tilsettes uten tanke på avkastning og populistisk vrøvl. 11/7/2016